Powered By Blogger

Friday, July 16, 2010

جشنواره لوكارنو جوان می شود



جشنواره بین المللی فیلم لوكارنوی سوئیس اسامی فیلم های بخش مسابقه منتخب سوئیس روند خود را اعلام كرد و امسال ۱۸ فیلم از كشورهای مختلف جهان برای دریافت پلنگ های طلایی و نقره ای و برنزی جشنواره با یكدیگر رقابت می كنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حضور كم رنگ محصولات آمریكایی و تعداد زیادی فیلم های فرانسوی در این بخش از جمله نكاتی است كه مورد توجه منتقدان در رسانه های گروهی قرار گرفته است.
كشور فرانسه با چهار فیلم مستقل و محصول مشترك با كشورهای دیگر، بیشترین تعداد فیلم را در بخش مسابقه امسال جشنواره لوكارنو دارد.
آلمان،رومانی و چین هم از كشورهای دیگری هستند كه با بیش از یك فیلم در این بخش حضور دارند.
سهم سوئیس در بخش مسابقه دو فیلم است.تركیه و قبرس هم با یك محصول مشترك در بخش مسابقه شركت كرده اند.
جشنواره لوكارنو امسال حداقل۴۰ فیلم را به نمایش عمومی می گذارد كه اولین نمایش بین المللی خود را در این جشنواره دارند. نیمی از این فیلم ها توسط فیلم سازان تازه وارد كارگردانی شده است.
رسانه های گروهی و منتقدان سینمایی اهمیت بسیار زیادی برای جشنواره امسال لوكارنو قائل هستند زیرا اولین دوره آن است كه تحت مدیریت «اولیور پره»برگزار می شود.
پره قبل از این مدیر بخش دو هفته كارگردانان جشنواره فیلم كن بود. او می گوید هدفش این است كه جشنواره لوكارنو را به صورت محلی برای كشف استعدادهای جدید درآورد و توجه ویژه ای به فیلم سازان جوان و تازه كار نشان دهد.
منتقدان عقیده دارند وی می تواند هدف خود را با موفقیت به انجام برساند.
جشنواره لوكارنو كه یازده روز ادامه خواهد داشت، روز ۴ آگوست با فیلم فرانسوی «آئو فاند دس بویس» ساخته «بنیوت ژاكوت»افتتاح می شود.

No comments:

Post a Comment