Powered By Blogger

Friday, May 28, 2010

آغاز اکران تابستانی

هموطن-آغاز اکران تابستان با "رئیس"، نشست دوسالانه کاریکاتور تهران، نشست خبری جشنواره تئاتر بانوان، نمایش‌های جدید در تئاتر شهر و بازی احتمالی شان پن در فیلمنامه ایرانی عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز سه‌شنبه پنجم تیر هستند.

"تهران امروز" در صفحه تلویزیون به پخش تله فیلم "انتهای جاده" فرزاد موتمن در روز مادر، گفتگو با یوسف مرادیان بازیگر مجموعه "چهل سرباز" محمد نوری زاد، پخش 50 فیلم آسیایی از شبکه تهران و معرفی برنامه های امروز سیما پرداخته است.





صفحه سینمای ایران گپی دارد با آرش معیریان کارگردان "آنکه دریا می رود"، گفتگو با حامد بهداد بازیگر "روز سوم"، نقدی بر "اگه می تونی منو بگیر"، فیلم به روایت چهره پرداز و نگاهی به سخنان جواد شمقدری. سخنان رئیس پلیس تهران بزرگ درباره آغاز مرحله دوم مبارزه با قاچاق فیلم، برگزاری آزمون استانداردهای مهارتی رشته های هنری، گزارش نشست هشتمین دوسالانه کاریکاتور تهران و گپ روز با حسن سربخشیان هنرمند عکاس اخبار برجسته صفحه پایانی هستند.

روزنامه "همشهری" در صفحه تجسمی گفتگویی ترتیب داده با بهمن جلالی عکاس و مدرس دانشگاه و در صفحه سینما می پردازد به رویکرد جهانی سینمای آرژانتین. گزارش نشست مطبوعاتی هشتمین دوسالانه کاریکاتور تهران، تئاتر شهر و نمایش های جدید، "صد سال به این سال ها" سامان مقدم در حال تدوین، حمایت از سه کار برتر در جشنواره تئاتر بانوان و راه اندازی نخستین آکادمی شعر عرب در صفحه هنر برجسته شده است.

"ایران" در صفحه اول فرهنگ و هنر به دنبال سلسله گفتگوها درباره پدیده قاچاق فیلم، سخنان رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و نگاهی به برخورد با قاچاق فیلم در خارج کشور را منعکس کرده است. صفحه دوم هم نگاهی به نمایشگاه گروهی عکس "بم امروز" و شعری با پیشانی سپید را آورده است. تقدیر رئیس مجلس از ایران شناس فرانسوی، آغاز اکران تابستان با "رئیس" مسعود کیمیایی، در راه بودن "بیل را بکش 3 و 4" و مطلبی کوتاهی درباره کامبوزیا پرتوی در صفحه پایانی آمده است.

روزنامه "جام جم" در صفحه رسانه مجموعه ماه رمضانی "نقشی بر زندگی" برای شبکه سه، تدوین فیلم ویدئویی "جاده جنایت" جهانبخش ایمانی، "شب جالب" جایگزین "شب شیشه ای" و مجموعه مستند "مرکز اسلامی هامبورگ" در شبکه خبر را منعکس کرده. همراه با دوبلورهایی که در مجموعه "مدار صفر درجه" حسن فتحی حضور پیدا کرده اند در صفحه امروز آمده است.

آماده شدن مجموعه پویانمایی "ببین و بساز" حمیدرضا باقری در 13 قسمت چهار دقیقه ای، دوبله یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی، یادداشتی بر برنامه "گستره سیاست"، چند خبر کوتاه و معرفی برنامه های امروز شبکه های سیما در صفحه بخوانید و ببینید و گزارشی از کاهش تماشاگران نمایش های روی صحنه در صفحه پایانی کار را تمام می کند.

"شرق" در صفحه فرهنگ در گفتگو با محمدمهدی عسگرپور به ارزیابی فعالیت های سینمایی شهرداری تهران پرداخته است. بخش دوم گفتگو با جهانگیر الماسی بازیگر مجموعه "سال های برف و بنفشه" سعید سلطانی و مروری بر فیلم "بعد از ظهر نحس" سیدنی لومت در صفحه تلویزیون و گفتگو با کریم نصر هنرمند نقاش در صفحه تجسمی آمده است.

روزنامه "هم میهن" در صفحه هنر بخش اول گفتگو با گلپا را برجسته کرده و در صفحه سینما و تلویزیون بخش دوم گفتگو با مسعود کیمیایی و بخشی از فیلمنامه "رئیس" را آورده است. "اعتماد ملی" در صفحه ادب و هنر می پردازد به فریبرز لاچینی در راه ایران، بررسی مخاطبان تئاتر شهر در بهار 86، گپی با فیروز زنوزی جلالی، حضور ایران در جایزه آستریدلیندگرن و خبرهای کوتاه تجسمی، ادبیات و ...

روزنامه "اعتماد" در صفحه تلویزیون تحلیلی بر آثار مهدی فخیم زاده کارگردان سینما و تلویزیون، مطلبی درباره وی به قلم مهدی هاشمی و چند خبر کوتاه را مورد توجه قرار داده. بخش اول گفتگو با محمود دولت آبادی درباره تئاتر، مطلبی درباره نمایش "یک دقیقه سکوت" و روستوم بهاروچا کارگردان و نظریه پرداز هندی تئاتر در صفحه تئاتر و آغاز اکران تابستانی با "رئیس"، افزایش بلیت های مهمان تئاتر شهر و 10 فیلم پرفروش آخر هفته سینماهای آمریکا در صفحه پایانی منعکس شده است.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و اندیشه میزگرد نحوه تعیین تعرفه های چاپ و معرفی مجموعه داستان "دختر خاله ونگوگ" را آورده و در صفحه پایانی می پردازد به کشف مجموعه یادداشت های همینگوی در کوبا، اعتراض محسن نامجو به پخش آثارش از شبکه های خارجی و چند خبر کوتاه.

روزنامه "آفرینش" در صفحه دریچه هنر گزارش نشست خبری ششمین جشنواره تئاتر بانوان، اولین گردهمایی چاپخانه داران سراسر کشور، حرف های تهیه کننده فیلم سینمایی "روز سوم" و چند خبر مشترک با سایر مطبوعات را مورد توجه قرار داده است.

"جوان" در صفحه پایانی به گزارش نشست مطبوعاتی هشتمین دوسالانه کاریکاتور تهران، پخش مناظره تلویزیونی شهید بهشتی با مخالفان نظام، برگزاری همایش بزرگ تجلیل از هنرمندان و نویسندگان ایثارگر و بازی شان پن در فیلمنامه ای از کامبوزیا پرتوی پرداخته است.

روزنامه "صدای عدالت" در صفحه هنری گفتگو با جلال خالقی، گفتگو با شاهین فرهت به نقل از مهر، حرف های حامد بهداد بازیگر "روز سوم" و برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان و نویسندگان ایثارگر را برجسته کرده است.

"کارگزاران" در صفحه هنر گزارش شب فاسیبندر در خانه هنرمندان ایران را آورده و در ادامه پانته آ بهرام را به عنوان چهره و کتاب "ما در عکس، زیر باران گم شده بودیم" نوشته فریاد شیری را در ستون قفسه معرفی کرده است. روزنامه "همبستگی" در صفحه ادب و هنر گزارش نشست فیلم "گرداب" حسن هدایت و چند خبر کوتاه را مورد توجه قرار داده است.

"ابتکار" در صفحه پایانی حرف های تهیه کننده "روز سوم"، ادامه فعالیت های نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق فیلم های سینمایی، گزارش نشست خبری جشنواره تئاتر بانوان و اخبار کوتاهی از سینما، تئاتر، تجسمی، موسیقی و ... را آورده و بالاخره "بانی فیلم" عنوان روی جلد را به "اقدامات گسترده پلیس تهران در برخورد با قاچاقچیان سی دی" اختصاص داده است.

Thursday, May 27, 2010

فردین در سال 1350 سال پر فیلمی را به همراه داشت

فردین در سال 1350 سال پر فیلمی را به همراه داشت او در این سال هشت فیلم بازی کرد که عبارت بود از یک خوشگل و هزار مشگل، راز درخت سنجد، همای سعادت، میعادگاه خشم، مردان خشن، مرد هزار لبخند، بابا شمل و ایوب. فیلم یک خوشگل و هزار مشگل فیلمی با مایه های کمیک بود که در نهایت فیلم قشنگی از کار درآمد فروش نسبتا خوبی هم داشت فیلمی که فردین در کارگردانی آن مشارکت داشت اگر چه نامش در تیتراژ دیده نمی شود. فیلم راز درخت سنجد فیلم بعدی فردین فیلمی بود از جلال مقدم کارگردان بزرگ ایرانی که آن هم درون مایه ای کمیک داشت و به موضوع جدل میان زن و مردی می پرداخت که در گذشته عاشق هم بوده اند و هم اکنون دشمن یکدیگر.